poniedziałek, 3 sierpnia 2015

O. Adam Szustak "Jestem Legendą. Lekcje Jozuego"




Na spotkanie z o. Adamem Szustakiem jechałem pełen nadziei. Czekałem na przełom w swoim życiu duchowym. Tęsknota za Bogiem, trudności na modlitwie, różne wątpliwości szargające moją wiarą sprawiały, że oczekiwałem tego spotkania. Przypadek chciał, że konferencja z serii Jestem Legendą odbywała się w przeddzień Zesłania Ducha Świętego więc nadzieja była tym bardziej ogromna.

Już od pierwszych słów wiedziałem, że ta konferencja jest dla mnie. Wręcz fundamentalnym zdaniem były słowa dominikanina, że dziś możemy doświadczyć zbawienia.  Siedząc wygodnie w pierwszym rzędzie w głębi serca miałem jedno wielkie amen, niech sie stanie. O. Adam przeprowadzając słuchaczy przez niewielki fragment księgi Jozuego pokazywał nam prawdę o naszym życiu. W pierwszej części niesamowitym dla mnie hasłem było "czy nie traktujesz czasem Boga jak wroga" oraz pokazanie prawdy o tym, że bardzo często nie działamy tak jak chce Bóg tylko po swojemu.

W kolejnej część spotkania znany kaznodzieja pomógł nam odkryć w opowieści o Jozuem całą historię zbawienia. W niesamowity sposób pokazuje objawianie się Boga w codzienności. Jednym z najważniejszych elementów tego nauczania było mówienie o naszym podejściu do wiary. Dominikanin zwraca uwagę na fakt, że brakuje nam postawy dziecięcego stawania przed Bogiem. Często próbujemy przekupić Boga modlitwą, obietnicą poprawy, a On jest dobry i chce się nam dawać za DARMO! To było bardzo ważne.
Trzecim elementem spotkania było świadectwo o. Szustaka. Po raz pierwszy w całości dominikanin opowiada o swoim doświadczeniu powołania, drogi z Bogiem, ojcach Antonello i Enrique z Brazylii. Słuchając tego zachęcony zostałem do większej bliskości z Bogiem.

Na szczęście wydawnictwo RTCK nie zostawiło tego spotkania dla siebie i ok. 100 uczestników, lecz jak zawsze wydali audiobooka z tego wydarzenia. Po raz pierwszy wydany z dwiema możliwymi okładkami: białą i czarną. Oprawa jak zwykle najwyższej jakości. Słuchając go kilka miesięcy po spotkaniu w Nowym Sączu mam to samo pragnienie BYĆ BLIŻEJ!

Zachęcam do zobaczenia świetnego zwiastunu. Audiobooki o. Adama można kupić TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz