środa, 22 czerwca 2016

Ks. Jarosław Szymczak, Małgorzata Rybak „Raz się żyje”

W dobie wszechobecnego  wi – fi, targetów i deadlinów, określenie „czas to pieniądz” stało się jeszcze bardziej popularne. Bill Hybels w swojej książce Zbyt zajęci by się nie modlić, pisze o tym,  że swoją pracę zabieram wszędzie tylko po to by móc zrobić więcej. Z osobistego doświadczenia wiem, że nawet gdy człowiek robi to co kocha, a jest tego zbyt dużo, to najbardziej cierpią na tym nasze relacje szczególnie rodzinne. Przynoszenie do domu pracy stanowi problem wielu ludzi, wydaje mi się, szczególnie jest to domena mężczyzn. Odkąd pamiętam poszukiwałem dobrej pozycji traktującej o równowadze między pracą, a domem.  I tak około 2 miesięcy temu odkryłem Przewodnik po work-life balance.


Kiedy przeczytałem zdania polecające umieszczone na tylnej okładce już wiedziałem, że to będzie książka dla mnie. Grzegorz Górny napisał „Publikacja szczególnie wskazana jest dla osób, które wpadają w pracoholizm i nie potrafią odpoczywać (…)” Pomyślałem sobie jak bardzo dobrze znam ten problem. Zachwycający jest sposób budowania rozdziałów podzielonych na mniejsze oraz z bardzo czytelnym podsumowaniem. Najważniejsze fragmenty są umieszczone powiększoną czcionką tak aby zwracały uwagę czytelnika, bardzo ułatwia to lekturę książki.

Autorzy zwracają szczególną uwagę na to co określa naszą tożsamość, miejsce pracy czy relacje. Wywarło to na mnie ogromne wrażenie odkryłem coś nowego dla siebie. Książka podchodzi do rzeczywistości w sposób bardzo rzetelny, powołując się na Stephena Coveya, Jana Pawła II oraz Ignacego Loyolę.  W pozycji znajduje się bardzo dużo porad dotyczących prowadzenia zespołu, współpracy w firmie opartej na wartościach chrześcijańskich. 

Książka zawiera cenne uwagi, które mogą wprowadzić dużo dobra do życia małżeńskiego i rodzinnego, pokazuje jak znaleźć czas na odpoczynek, nawet jeżeli nie posiada się tej umiejętności.  Bardzo ciekawym elementem są dwa ostatnie rozdziały jeden dotyczy życia kapłanów a drugi życia konsekrowanego, jak zauważają autorzy one także są bardzo narażone na pracoholizm i wypalenie.
Podsumowując książka jest dla mnie ogromnym odkryciem, w swoim egzemplarzu mam bardzo dużo zaznaczonych fragmentów, które chciałbym wprowadzić w życie. Bardzo mocno polecam tym wszystkim, którzy chcą dobrze żyć między pracą a domem.

Można ją znaleźć TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz