niedziela, 15 maja 2016

Maria Miduch "Biografia Boga Ojca"


Na tę książkę oczekiwałem od dawna. Miałem wobec niej ogromne oczekiwania.  Po przeczytanej rok wcześniej Biografii Ducha Świętego, która pomogła mi doświadczyć przełomu w kwestii relacji z Bogiem. Moja relacja z Najwyższym przechodziła przez różne etapy a jednym z nich był lęk przed Nim. Wyrażenie „wola Boża|” budziło we mnie przerażenie. Chciałem uciec przed Jego obecnością. Niczym młodszy syn z najbardziej znanej przypowieści biblijnej postanowiłem opuścić dom. Niejednokrotnie projektowałem doświadczenia z mojej relacji z ziemskim ojcem na Boga. Często uważałem, że On tylko czeka na moje potknięcie aby mi wypomnieć, albo kiedy pójdę za swoimi marzeniami Bóg odwróci się obrażony. Już na wstępie autorka pokazuje, że mój obraz nie zgadza się z tym co Ojciec chce powiedzieć o sobie.

Jako cel książki możemy uznać słowa ze wstępu „Chciałabym natomiast, by wzbudziła w tobie ciekawość tego, kim jest Bóg, pokazała kierunek, w którym możesz się udać, by znaleźć się bliżej Jego twarzy, bliżej Jego serca. Nic nie stracisz, udając się na poszukiwanie Ojcowskiego oblicza, a możesz zyskać bardzo, bardzo wiele. To, jaki jest Bóg, ma też wpływ na ciebie. Odkrywając Jego ojcowskie serce, odkrywasz także swoją tożsamość jako Jego dziecka.” 

Już spis treści pokazuje, że autorka chce pokazać wspaniałe cechy Ojca. Kochający, marzący, ufający, cierpiący i czekający to te przymioty, na których Maria Miduch się skupiła. Spośród nich najbardziej poruszyło mnie określenie „Ojcze nasz …marzący”. Biblistka pomogła mi zobaczyć, że Bóg ma marzenia, które stają się naszymi marzeniami, możemy uczestniczyć w Bożym planie, czyż to nie wspaniałe? Kiedy wróciłem do relacji z Najwyższym nadal nosiłem w sobie poczucie winy, dzięki Biografii Boga Ojca zrozumiałem, że dla Niego najważniejszy jest mój powrót. Świetnie oddaje to fragment "Czeka na powrót, ufając, że on nastąpi. Ufa zawsze tak samo. Jego marzeniem jest to, byśmy wrócili. Nieważne jak długo czeka, zawsze wyczekuje z ufnością powrotu ukochanego syna. Taki jest właśnie Ojciec, ciągłe odejścia, długie nieobecności czy też sporadyczne odejścia i szybkie powroty nie stanowią przedmiotu, nad którym On się skupia i zapisuje w swojej księdze rachunkowej. On marzy o powrotach"

Podsumowując trzeba powiedzieć, że wg mnie Maria Miduch jest jedną z najlepszych polskich autorek, połączenie ogromnej wiedzy biblijnej, znajomości Izraela oraz bliskiej relacji z Bogiem sprawia, że jej książki naprawdę zmieniają życie i zachęcają do powrotu w kochające ramiona Ojca.

Książkę można zamówić na naszej STRONIE



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz